Genua - Maten

Ik wil graag een tweedehands genua kopen. Ik heb een Conrad 680. Deze zou gelijk moeten zijn aan de sportina 680 en clever 23. Nu is mijn vraag, wat zijn de goede afmetingen voor de genua. Ik weet dat het oppervlak normaal 12,5 zou moeten zijn, maar ik heb geen idee wat goed past en wat niet. Proberen is niet echt een optie he image http://home.kpn.nl/aquaphobia/afbeeldingen/forum/buttons/smileys/1.gif

Mocht je overigens een goede aanbieding hebben van je genua, laat het me weten.

Pascal

Dag Pascal,

De clever 23 is geleverd met twee maten masten. Nu weet ik niet of er ook twee maten genua zijn, want een lange mast heeft meer lengte boven het voorstag. Toch goed om even te weten. .
Vorig jaar heb ik een genua gekocht. Mijn clever heeft een korte mast.

De maten:
opp 13.37 m2
voorlijk 7.14
achtelijk 6.76
onderlijk 3.84
Dat is voor een stagfok met ingeperste ogen in de top- schoot- en andere hoek (hoe heet die ook al weer)

Groeten, Rob

Hoi Rob,

Dank je voor je reactie. En ook nog zo snel. Ik weet niet precies wat voor mast ik heb. Dat zal ik even nazoeken. Weet jij ook de maten (hoogte en lengte) van de genua. Dit zodat ik gewoon een genua kan uitzoeken die deze maten heeft zodat het past. Of is dit vreemd gedacht en moet ik op zoek gaan naar een specifieke genua.

groeten,

Pascal

Ah rob,

Ik stel de vraag verkeerd omdat ik even niet goed oplette op je termen. Je hebt het over
voorlijk, achtelijk , onderlijk. Waarschijnlijk een stomme vraag, maar wat betekend dat. Is het voorlijk de hoogte? wat zijn de andere twee dan?

groeten,

Pascal

rob,

kijk nu lijkt het bijna op spammen maar ik snap het al. De schuine kant neem je natuurlijk ook mee. Ik zat te denken dat het iets te maken had met de manier van bolling en naden etc, maar ik maakte het mezelf iets te moeilijk.

Ik ga eens zoeken of ik wat moois kan vinden. Bedankt voor je informatie