Even voorstellen: Tjitte en Lybrich (Skries)

Hallo,

We zijn Lybrich en Tjitte,

Sinds een half jaar, samen met onze tweeling Lysbert&Rikst de trotse bezitters van onze Clever “Skries” voor de niet Friezen…Grutto
We hebben de boot aangekocht in Woudsend en morgen gaan we weer te water voor ons eerste weekendje weer!
Ons vaargebied ligt op 1 dag varen van Woudsend, Heegermeer, Slotermeer, Fluessen, De brekken, Morra en Stavoren kunnen we net halen op 1 dag. Deze zomer gaan we het IJsselmeer verkennen
De boot is van bouwjaar 2001 en deze winter hebben we de boot opnieuw gepolijst, antifouling er op gezet en een nieuwe fok aangekocht. Vanaf volgende wordt er ook een sprayhood op geplaatst.

Groeten,
Lybrich, Tjitte, Rikst&Lysbert

2 Likes

Van harte welkom op het forum! Jullie gaan genieten dit weekend, morgen perfect zeilweer. Vanmiddag was ook al heerlijk. Vergelijkbare situatie als bij mij, boot uit 2004, in bezit sinds vorige zomer en twee jonge kids, jongens in ons geval.

Enjoy!

Koen

En de boot om door een ringetje te halen. Echt leuk met die grutto :grinning:

1 Like

Aha, leuk jullie hier ook te treffen. Een bekend adres ;). En nog super bedankt voor de eerste antwoorden via de mail. We houden contact.

Groetjes
Rob & Ria

1 Like

Welkom, laat even weten hoe de sprayhood bevalt, en waar hij gemaakt is, staat nog op mijn wensenlijstje :wink:

En graag nog een keer een foto hier. Ik heb het al live gezien in de haven bij Gijs. Maar zeer benieuwd naar de ervaringen.

Rob

Hallo

De buiskap is inmiddels geplaatst op onze Skries.
Al weer heel wat dagjes mee gezeild.
Echt perfect…het zicht is iets minder maar over de gangboorden en op de rand zittend met joystick perfect. Het geeft echt veel comfort met het uit de wind zitten. In de nacht alleen een muskietennet nodig en het verlengd je seizoen doordat je op minder mooie dagen er toch lekker achter kan kruipen.
Ook voor de kinderen een heerlijk stekkie.
Buiskap is gemaakt bij Couperus in Woudsend
Hierbij wat fotos





Heel mooi en smaakvol gedaan.
Het “groene” op een Clever heeft wel iets.

Al vind ik het vraagstuk “wel of geen buiskap” een zeer moeilijk geval. En gelukkig bevestigt de prijs van een nieuwe buiskap steeds mijn weerstand ertegen.
Maar je verlengt in ieder geval je seizoen en vergroot het comfort.

Het is wel heel mooi gemaakt en toch leuk om eens een Clever te zien met buiskap. Zelf zijn we er nog niet over uit, daar hebben we onze Clever nog te kort voor.
Kan zo’n buiskap ook nog ingeklapt worden, bij super goed weer zeg maar ?
En ik zie dat de lieren ook wat minder handig te bedienen zijn.

Ja hoor kan er zo af…
De lieren binnen de kuip gebruiken we alleen tijdens het hijsen grootzeil en gaat prima.

Aha, dat is wel zo handig. Al met al een mooie aanwinst. Iets om in de gaten te houden.