Even voorstellen Louw

Allen,

Als beginnende zeilers sinds anderhalf jaar in het bezit van onze eerste zeilboot, een clever 23 uit 1996.
Vond dat ik niet kon achterblijven om mij aan te melden, nu ik de afgelopen tijd meerdere mensen zag uit groningen.
Onze boot ligt in het het haventje ‘de waterwolf’ onder zoutkamp (groningen) en zeilen regelmatig op het reitdiep.
Na de eerste zomer vooral de boot te leren kennen, afgelopen winter onderhoud gedaan en daarbij veel gehad aan informatie en tips op deze website.
O.a. de ramen vervangen en meerdere lekkages opgelost (voornamelijk dekbeslag), en de kajuit lijkt nu droog te blijven. Verder het roer aangepast zodat deze nu weer omhoog kan. (hierbij gebruik gemaakt van verende drukstukken).

Moet nog genoeg gedaan worden, maar dat is voor aankomende winter, deze zomer eerst zeilen en mee op vakantie.

Mvgr,
Louw

Hallo en welkom!

Mooi dat je al wat hebt gehad aan de informatie. Serieuze projecten doe je met je clever, heb je ook foto’s en wat is de naam van je boot?

Gr Rob

Rob,
Heeft nu nog de naam ‘right direction’ (naam van vorige eigenaar), maar aankomende winter zal deze worden gewijzigd.
Het is vooral uitzoeken, doen en leren. En niet alles gaat gelijk goed.
Bv eerste raam is mislukt omdat deze tijdens het kopieren verschoof. Daar leer je van en gebruik je de volgende keer tweezijdig plakband om te zorgen dat het orgineel en nieuwe plexiglas niet meer onderling kunnen verschuiven.
Hierbij een foto

Hallo Louw.

Welkom op het forun.
Ik heb je net gespot bij Lauwersoog.

Kom maar eens langs zij liggen.
Kunnen we elkaars boot even bekijken.

Groet Jacob
BO4

We gaan eerst even wat eten in lauwersoog. We doen ons best, lig je er straks nog. Dan komen we even langzij.

Dan blijf ik nog ff :slight_smile: