Hallo Allen,
Sinds een maand in het bezit van een Clever 23 uit 2001. Tevens mijn eerste zeilbootje! Dus nog veel te leren…
//scheepsnaam: Vivere
//bouwjaar/2001
//haven/Lemmer
Hallo Allen,
//scheepsnaam: Vivere
//bouwjaar/2001
//haven/Lemmer
Van harte welkom. Leuk dat je lid bent en je even voorstelt.
Groet, Rob
Welkom, hier een voorganger met een bootje uit 1998 helaas nog weinig gezeild dit jaar, maar woeste plannen voor komend jaar
Welkom, en Lemmer… dan geraak je vast wel eens op het heeger meer en zie ik je daar wel. Foto van de boot?
die ziet er strak uit !
Precies net van de werf.
Mooie schuit!
Volgens mij is deze Clever een broertje van de Skries en de Clever van Rob en Ria
Jachthaven Beaufort in Woudsend is toen volgens mij de bestickering ook aangebracht
Welkom Klaas!
Leuk om de details te zoeken, ziet er idd piekfijn uit. Ik zie sowieso een gasveer, dat zie je niet zo vaak bij onze bootjes. Verder een moderne furler zo te zien? Fancy fender haken, nice hoor.
Het meest interessant vind ik de hangbanden. Wilmje een close-up maken van die constructie met naar ik aanneem elastiek? Heb laatst wat dyneema en elastiek gehaald om eens iets vergelijkbaars te fabriceren wat veilig is en onder helling lekker zit maar niet slap erbij hang in de haven…
Groet en nogmaals welkom!
Oh ja en wat is dat lichtblauwe rondje/gat voor je mastvoet?
Hallo Allen,
Sinds vorig jaar al hier op het forum maar dank voor de recente reacties, leuk! Die gasveer zit aardig vast dus die moet ik eerst eens smeren. Verder veel kleine klusjes nog te doen.
Zal een foto maken van de hangbanden, is volgens mij redelijk standaard. Zag ze ook bij een huurboot in Woudsend een aantal weken geleden.
Het lichtblauwe gat is de vuldop voor de watertank/zak.
Gr. Klaas
Grappig, bij mij zit dat achterop de kuip, tank heb ik afgekoppeld want ik maak niet veel meerdaagse tochten. Waar zit bij jou dan de watertank? In dat vak onder de matrassen net achter de kielkast?
Benieuwd naar die hangbanden thanks.
Koen
inderdaad, in het vak onder de matrassen.
Koen
Op een New Classic is het standaard hangbanden.Die van mij kan je in de lengte verstellen.Worden met twee Musketon (Karabijnhaak) aan de rvs railing gehaakt.
bij mij zit de watertank onder de kuip de ruimte onder de banken gebruik ik voor kleding etc. bij trektochten (hopelijk over een week of 2 een kort tochtje naar Vollenhove)