Beste mensen, bij deze stel ik mij even voor. Ik ben Buru en ben nieuw op dit forum.
We hebben een aantal jaar geleden de stap gemaakt van een open boot naar een klein licht kajuitbootje (6m). We zeilen met name op de Friese meren en willen daarom ook het liefst een boot met hefkiel.
We zoeken nu naar iets groter en iets meer comfort voor weekendjes weg. Maar liefst nog wel een sportieve zeiler die niet te zwaar is. Daarbij is het oog gevallen op een Clever 23 of New Classic 700. We zijn beide boten aan het bekijken.
Is de Clever 23 lichter dan de New Classic 700? Ik zie vermelde gewichten voor de Clever van 980kg en 1200kg. Bij de New Classic wordt eigenlijk altijd 1250kg vermeld.
Zit er gewichtsverschil tussen die twee? Nooit geweten.
Een NC700 heeft een iets langere mast.
De reden dat ik indertijd voor een clever koos: je kan bij de NC niet makkelijk over de kajuit heen kijken als je vaart. Tenminste; dat is mijn mening.
Forumlid Andre is naar een andere boot aan het kijken. Wellicht komt zijn clever te koop.
Ik heb de boot opgehaald en bij mij thuis neergezet. Hieronder een foto van onderweg.
Het seizoen is zo’n beetje voorbij dus ik ga de boot niet meer te water laten. Hij staat nu mooi bij huis en dan kan ik van het winter alles na lopen. Ik heb zin in volgende seizoen!