Ervaring met stuurautomaat?

hele nette oplossing! Geen extra gaten !

dit is toch geen clever 23?

Nee neen new classic 700 de opvolger van de clever :grinning_face_with_smiling_eyes:

Is inderdaat een NC 700

Ik heb hem ook aan stuurboord ondanks de motor. Bij het magnetisme had ik niet stilgestaan. Heb hem wel eens gekalibreerd al moterend en niet echt problemen ervaren. Onder motor prima, voor en halve wind ook, maar aan de wind en bij veel / vlagerige wind kan ik het iig vergeten. Sowieso moet je blijven opletten. Havengenoot voer op de automaat onder de stichtste brug al thee zetttende. Vervolgens haakse bocht en zo zijn voorkant hard in de brugwand. Doet ie nooit meer. :laughing:

Wat ik ondanks nabijheid motor fijn vind is dat de aansluiting binnen in de bakskist zit en je duus weer een snoer minder in je kuip hebt liggen met oog op veiligheid. Ik heb ook geen last overigens dat ik niet bij de motor kan of zo. Basis van de automaat moet wel echt stevig vast zitten overigens want er komen veel wisselende krachten op. Bij mij zit die basis op de bakskistklep, maar door het snoer naar binnen toe klemt die mooi vast en loop het niet te wrikken.

Heb je foto van de bevestiging?

Wat mij is opgevallen in de sluis bij Terherne kan je het vergeten teveel beton en ijzer.Compas raakt daar goed van streek. https://youtu.be/6aLjVJdQuGw?si=xG4jJBQ9dCOWAU8E