Defekte dieptemeter

Op mijn boot zit een autohelm bidata dieptemeter/log. Nu wordt er geen diepte meer aangegeven op het display. Er staat 0.00 meter en meter knippert. Heb de aansluitingen achterop de meter al gecontroleerd. Wanneer ik de stekkerverbinding naar de transduceer loskoppel heb ik het zefde beeld. Het kan aan de meter zelf liggen of aan de transducer. Wie weet of je dit met een multimeter kunt meten?

daar kom je niet echt ver mee, denk ik.

wat ik zou proberen: je kan een prgramma downloaden waarmee je een laptop in een oscilloscoop kan veranderen. Met een draadje van een setje oortjes. Oortjes er af knippen en de stekker in de audio-in van de laptop. Beetje prutsen met de instellingen en het werkt. Op mijn laptop kon ik geen gelijkspanning meten: zit kennelijk een condensatortje in de line-in.
Maar dan, dan meet je dat ie het niet doet? of wil je kijken of het de transducer of het kastje is?

doet ie het ineens niet meer of vanaf het begin van het seizoen? Antifouling over de opnemer?

Gr Rob

Hij doet het ineens niet meer. En dat op de eerste dag van de vakantie. Heb wel koperhoudende antifouling er onder zitten. Wel lastig als je zonder zit. Voel me nu toch een stuk onzekerder op het water. Van te voren goed de waterkaarten bestuderen op ondieptes dan maar.
De meter uit elkaar draaien tijdens vakantie is ook niet eenvoudig. Dan moet ik hem eerst los zien te krijgen van de romp. Hij zit vastgekit. Ik wet ook niet of het aan de meter of de transducer ligt. Heb ook al op marktplaats gekeken of er nog een set te koop is, maar dit was niet het geval.