Deelbaar blok voorstag

Hallo,

Wat ik al jaren als een hororscenario beschouw is vandaag werkelijkheid geworden.

Ik ging vandaag de Aeolus na een winter thuis op de trailer terug in Heeg te water laten. En wat merk ik als ik de mast wil recht zetten?
Ik kan de bovenste helft van het deelbaar blok op de voorstag niet terug vinden. Ik heb twee keer de boot helemaal ondersteboven gehaald. Thuis heeft zoonlief de garage ondersteboven gehaald. Onvindbaar!!!

Dankzij de goede zorgen van de havenmeester staat mijn mast voorlopig wel veilig recht. Maar…

Zonder dat blok kan ik niet gaan varen.

  • Wie heeft zo’n blok op overschot (doordat die een rolfok heeft gestoken)?
  • Wie weet waar je zo’n blok kan vinden?
  • Wat zijn de alternatieven? Ik moet namelijk +/- 12cm voorstag bijbouwen. :frowning:

groetjes,
Victor

1 Like

Je bedoeld zo’n blok:

Zo’n soort had ik gekocht via Marktplaats. Komt er tzt ook nog tussen. Mogelijk een aantal verhuurders van de Clever/Sportina eens mailen. Kan maar zo op de plank ergens liggen.

Rob

Inderdaad dat blok bedoel ik. Het bovenste deel ben ik dus kwijtgespeeld.

Nu is mijn voorstag dus te kort…
Voorlopig ga ik dus het stuk “blok” vervangen door een lashing van dyneema.
Tot ik een nieuw blok heb.

Hi Victor, ik heb de vraag (Email) even uitstaan naar onze verkoper van de Clever 23. Mogelijk heeft hij er nog een paar :wink: Vraagprijs weet ik zo niet. Laat hij weten.

Rob

1 Like

Misschien eens bellen met https://www.nauticshop.nl/
Hij had voor mij ook een onderdeel dat niet meer overal te krijgen was voor mijn Clever 23. Hij heeft veel onderdelen bij (ik meen) de importeur in Duitsland opgekocht.

Hoe snel kan het gaan?
Ik had mijn berichtje ook even op Facebook gezet in de groep “zeilen”. En de tweede reactie kwam van “Nautiflex” in Sneek.
“We hebben er nog wel een paar liggen”. Dus even afgesproken en betaald. Gaat zo de pakketpost op naar Heeg.
Bedankt aan iedereen voor de tips, mijn zeilseizoen ziet er weer rooskleurig uit.

En zelf ook nog geïnformeerd bij Gijs, hij heeft al zijn voorraad overgedaan naar Jasper van Nautiflex/Nauticshop. Dus wie ook nog zo’n blok wilt hebben, wees er snel bij.

Rob

Het blok dat ik gekocht heb, komt van Nautiflex. Zeer correct afgehandeld trouwens. Dus een adresje om te onthouden.

1 Like