Daar gaan we weer.... voorbereiden winterklussen

Voor dit jaar op de planning:

  1. vervangen binnenbekleding
  2. repareren haarscheuren gelcoat (oude aanvaring)
  3. vervangen lampje schotcompas
  4. werkend maken toplicht
  5. windvaan en dieptemeter monteren (met schermpje) maar welke? wil het liefst simpel bluetooth setje met saildroid o.i.d.
  6. “vluchtluik” voorzien van nieuw plexiglas en grepen
  7. ventilatie boot verbeteren roosters op bakskisten, in luik voor en kajuitluik
  8. opnieuw vastkitten ramen (sikaflex)
  9. opnieuw bekleden kiel
  10. polijsten compas
  11. Bootnaam bedenken en bestellen

Er zijn wat klussen waar ik wat advies bij kan gebruiken met name de bekleding vervangen en de windvaan/dieptemeter wie heeft ervaring/tips?

Voor klussen 6,7 en 8 wil ik wellicht gebruik maken van de diensten van Rob, heb jij ook ervaring met gelcoatreparatie?

Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Tenminste: niet zelf. Wel eens gezien.
Die mannen mengen op gevoel de kleur, vergelijken, beetje dit en beetje dat er bij en dat is het dan.

Ander klussen is prima. Ongevraagd advies: als je toch met de zijramen bezig gaat dan nieuwe er in. Het zijn de kosten niet en je boot wordr er 10 jaar jonger van.

Gr Rob

Zeer interessant lijstje.

  1. Wat bedoel je met vervangen Binnenbekleding? Alles? Ik heb toen ik de Aeolus net had de bekleding van de kielkast vervangen. Best een klus maar doenbaar. Het laatste deel kan je best vergelijken met een spel Twister. iedereen die helpt ligt in een knoop. :slight_smile:

  2. Gelcoat reparaties vallen reuze mee. Er zijn twee moeilijke dingen. 1. je psychologisch klaar krijgen om het schuurmachien in je boot te zetten. 2. de juiste kleur vinden.

  3. Ik heb mijn toplicht vervangen door een 3kleuren led van Aqua signal. Ben er super tevreden mee. Ik moest wel de standaard 2 aderige draad vervangen door een 3 ader versie. Maar dat is makkelijk te doen. Na twee jaar was mijn nieuw toplicht stuk en werd het gratis vervangen door de importeur.

  4. Saildroid? Dat is interessant om volgen. graag meer uitleg.

  5. staat bij mij ook op de planning. het regent binnen aan stuurboord.

  6. Bekleden kiel?

Succes met de klussen!

Punt 6. bekleden kiel had ik ook vragen over… :wink:

Bedoel je opnieuw de polyester laag aanbrengen? ik heb namelijk afgelopen winter deze juist eraf gehaald. Heb het idee dat dit aardig wat snelheid bracht…

yep, die wilde ik kaal maken en dan… (wellicht ook even naar de ophanging kijken omdat we ook het interieur van de boot overhoop halen)