Clever 23 - Verzekering?

Het ziet er steeds beter uit dat de koop van onze Clever 23 door gaat. Met een beetje planning kunnen we de 2e week van april onze boot overvaren. Echter de verzekering moet natuurlijk ook geregeld worden. Wie heeft er suggesties voor een goede aanbieder?

Groetjes
Rob & Ria

Gefeliciteerd. Welke is het geworden?
Ik ben bij de anwb verzekerd, maar heb er geen enkele ervaring mee.

Gr Rob

Hi ik zit bij Gipon uit Baarn. Helaas al wel ervaring mee op moeten doen, een vriend van me zette de boot tegen een damwand op de Eem aan. Zijn WA dekte het niet, 1500 schade :sob:, 250 euro eigen risico. Zal er eens een leuke post aan wijden.

WA+Casco Uitgebreid € 82,00 per jaar
WA+Casco Top € 90,20 per jaar.
Naast de premie dien je nog rekening te houden met assurantiebelasting (21%) en poliskosten.
Alles bij elkaar opgeteld zou de nota voor het eerste jaar € 82,00 premie + 10,00 poliskosten en € 19,32 assurantiebelasting = € 111,32 bedragen. De jaren daarna als er niets wijzigt: € 99,22 (in verband met wegvallen van de poliskosten). Voor de Topdekking zijn de bedragen € 121,24 eerste jaar en € 109,14 d daaropvolgende jaren (mits geen wijziging).

Oh ja, als je lid bent bij een watersportvereniging dan zeker melden, die van mij stond niet op de lijst maar was toch OK en leverde nog 30% korting op de premie op.

Koen

Ik ben WA bij de ANWB verzekerd. Kosten €6,69 voor 2 boten. Alrisk verzekeren vond ik te duur. Volgens mij is het wettelijk niet verplicht om je te verzekeren.

Via Beaufort Watersport in Friesland. Gijs stopt met het verhuur hiervan en had nog een mooi exemplaar liggen. Wordt geheel opgepoetst en bijgewerkt. En in overleg en met zijn vakkunde komt dat helemaal goed.

1 Like

Aha ANWB… ook lid van. Wel handig om zo in te vullen, gelijk resultaat. Zeilen wel op Markermeer/IJsselmeer, moest even een optie verder klikken. Hier en daar nog wat vergelijken.
Wel bedankt voor de input.

Rob & Ria

Even compleet maken deze topic, uiteindelijk gekozen voor de ANWB. Was snel en makkelijk in te vullen en koste niet de hoofdprijs.