Chemisch Toilet (Portapotti 335)

Beste allemaal.

Zijn net trotse eigenaar geworden van een Clever 23 uit 1999 met een nieuwe trailer. Behalve een toilet en de binnenbekleding is de boot redelijk compleet. Nu dacht ik dat er wel een standaard porta potti in zou passen maar na er eentje gekocht te hebben blijkt de ondertank toch net iets te groot te zijn voor de uitsparing in de Clever. Weet iemand welk merk/model er wel in past? Over de bekleding volgt misschien nog wel een andere post.

Alvast bedankt

Hoi Kees,

welkom op het forum en gefeliciteerd met je clever. Goede keus, zou ik zeggen.

Waar in je boot staat het chemisch toilet? Dat wil per bouwjaar nogal eens verschillen. Mijn clever is uit 1996 en is aan de binnenkant waarschijnlijk net een beetje anders.

Als je een foto hebt van de binnenkant van de boot is het nog makkelijker je vraag te beantwoorden. Foto kan je hosten op een plaatjes-site zoals bv photobucket. Anders even mailen, zet ik hem in je post.

Gr Rob

Volgens mij hebben wij een Porta Potti type 335.

Het toilet hoort in de schuifkast onder de kajuitingang. We hebben een nieuwe Porta Potti cube 335 gekocht, maar die past dus net niet… Afmetingen kloppen maar de vorm van de ondertank dus niet.

Misschien een nieuw type. Ik zie op Google inderdaad ook oudere types 335 die er anders uitzien. We zullen Thetford maar eens bellen Of ze die nog kunnen leveren leveren.

Hoi,

Volgens mij hebben ik ook een 335 maar via marktplaats kunnen overnemen. Het werkt bij ons perfect onder kajuitingang.

Groet,

Joost

Bij ons past hij wel.

porta335

Bedankt voor de reacties!

Via marktplaats een Porta Potti 335 gekocht. Past perfect. Wees dus gewaarschuwd als je de pot ooit wilt vervangen want het nieuwe type 335 met de toevoeging Cube past dus niet…

Zuinig wezen dus op je Porta Potti. Ze zijn niet meer nieuw te krijgen. Regelmatig een speciaal ontkalkingsmiddel gebruiken is ook wel goed voor de levensduur.

Zeker zuinig op wezen deze collectors items, maar op marktplaats zijn ze nog af en toe te krijgen.

Zoeken op PortaPotti 335 maar zorgen dat je niet de “Qube” versie neemt want die is te hoog. Dit is de goeie met de type vermelding links uitgelijnd in plaats van in het midden. De qube is overigens ook ronder dan deze. :upside_down_face:

Er is er hier nu ook een te koop overigens, snel bij wezen! :sweat_smile:

Bij ons op de boot past echt net perfect, wordt alleen met lange tochten gebruikt en dan vooral door de kleintjes met een grote boodschap, anders worden ze naar de zijstagen verwezen.

Lang leve de blauwe biotex dan kan het ook gewoon een normaal toilet in, maar dat blijft een ranzige aangelegenheid. :face_with_hand_over_mouth:

Porta Porti type 335. Niet meer nieuw verkrijgbaar. Let op! Nieuw type 335 Cube past niet.

porta335