Hoe heet het onderdeel welke op de giek zit, draaibaar en welke tijdens het seizoen wordt bevestigd aan de mast. Er zit nl ruimte in het geheel en ik wil dit vervangen. Is dit een grote operatie en wie heeft hier ervaring mee. Gr van Wietske.
dat heet lummelbeslag
2 opties
de importeur , die zit in Langweer, die kan een setje bestellen hoop ik
een plaatselijk rvs mannetje
mijn lummel beslag was ook totaal versleten
ik heb het in rvs na laten maken
stuk beter
Ton
dankje voor je antwoord. Ik zal Noel in Langweer eens opzoeken.
Ha Ton,
Ben benieuwd naar jou RVS lummelbeslag op maat.
Geeft dit de giek ook ruimte om over de lengte as te bewegen?
Heb je misschien een foto voor me?
Alvast bedankt.
Ik heb de boot verkocht aan koen
De beheerder van dit forum
Die zet wel een foto
Ja ga ik doen, zal er aan proberen te denken als ik weer naar de boot ga. Sowieso in de herfstvakantie als ie uit het water gaat.
@tonmitz bedankt ook maar weer voor deze Ton Style verbetering. Het is onderhand een dehler aan het worden zo degelijk.
Hi @Harmen, belofte maakt schuld, vandaag de boot aan het aftuigen en mast plat. Dinsdag op het droge.
Hierbij een fotootje van het lummel beslag. Moet er nog eens goed naar kijken het lijkt wat door te buigen naar beneden en er moeten dikkere goed roestvaste ringen tussen. En ik moet even gaan poetsen geloof ik het ziet er erger uit dan het is.
En ik zag ook nog deze dus daar mag ik mee aan de slag deze winter.
Oeps…
Ben dus niet de enige met een breuk in mijn giek.
Vanochtend mijn giek bij Roelofsen in Harderwijk gebracht om hem te laten lassen, zoals @Boswachter ook gedaan heeft.
Met hen ook nog even gehad of het lummelbeslag gemodificeerd zou moeten worden om de giek ook ruimte te geven om over de lengte as te kunnen roteren, maar dat was niet nodig volgens Roelofsen, dit heeft gewoon te maken met metaalmoeheid en het relatief kleine plaatje waar de giek mee vast zit.
Over 30 jaar lassen we het gewoon weer
Harderwijk is niet te ver weg
Giek meeting???
Klinkt gezellig!
Ik verwacht dat ik komende zaterdag mijn giek weer op ga halen, maar even onder voorbehoud.
Misschien kunnen we bij Roelofs nog groepskorting regelen
Mijn ervaring is dat de korting al standaard in de prijs zit, ze zijn niet duur, en wel goed/meedenkend
maar doe gerus een PM als je weet hoe laat je daar bent, dan kunnen we ff kletsen
(ik heb voorlopig geen klusplannen, dat komt volgend jaar weer)
Korting was een grapje…
Het moet vooral weer goed zijn!
Heb Wilko van sailingcenter in Langweer gevraagd of hij dit ook vaker is tegengekomen. Moet haast wel. Ben benieuwd.
Misschien heeft hij ook een oplossing met een swivel zoals je in dit bericht aangeeft.
Zaterdag wordt hem waarschijnlijk niet.
Iets met herfstvakantie, pubers en Hellendoorn…
Lekker dagje in de rij staan
Heb ook nog geen update van Roelofs gehad.
Zal ze morgen even bellen…
Ze hebben mij gevraagd om een foto van de oplossing, die heb ik ze gestuurd gisteravond
Vandaag de giek opgehaald bij een adresje in Winssen, Peeters Metaalbouw.
125 euro en blij met het resultaat. Het is heel robuust en toch elegant opgelost.
Of de scheur zelf nog gelast weet ik niet zeker maar ze hebben het met stevige rvs platen onder en boven verstevigd en met een soort offshore tweecomponenten kunsthars gelijmd. Daarmee is het aluminium ook netjes van het RVS gescheiden.
Dat ziet er zeker goed uit.
Mooier dan dat ze het bij mij gegaan hebben.