Beugeltjes voor vlaggenlijntjes

Toen ik afgelopen zomer de Mitz kocht verbaasde ik me dat er geen vlaggelijntjes te spannen waren. Gotta love the vlaggetjes. Kennelijk zit er standaard niets op de zalingen van de sportina?

Met de mast omlaag in de loods mooie gelegenheid om hier wat aan te doen. Ook hier weer mooie leercurve voor mij met popnagels, popnageltang, pasta’s etc. Wat ik allemaal natuurlijk niet in huis had.

Ben uiteindelijk voor een simpel beugeltje gegaan in plaats van een blokje. Hier wat plaatjes.

Gaatjes boren zonder bramen en natuurlijk niet te diep😀

Popnageltang accessoire voor op de boor. Lang leve AliExpress. Heb geen ervaring met een normale tang maar dit leek me wel handig en werkte prima.

Het beugeltje dat ik vond is volgens mij gemaakt als valgeleider boven op een clamcleat en in rond aan de binnenkant. De bruine meuk is een dikke anti corrosie pasta, lanacote, lijkt op schoensmeer.

Merkte overigens dat de alu zaling met de RVS houder op de mast wat corrodeerde dus de zaling daar ook ingesmeerd. Teveel aan bruin spul weer weggepoetst.

De zaling er weer op. Volgens mij wel simpele onderhoudsvrije oplossing zo. Zou evt kunnen dat het toch gaat schavielen. We gaan het zien. Ik kan er altijd nog een blokje opzetten.

Ga nog iets zoeken om de vlaggenlijntjes op vast te maken. Je hebt van die kikkertjes voor op een want dacht ik.