24 uurs 2015

De clever 23 Ino doet mee. Ik wens hen een hele goede 24 uurs. Als ik naar de weersvooruitzichten kijk zeg ik: perfect weer voor een lichte boot.

Veel succes!

Gr Rob

Inderdaad perfecte weersomstandigheden.
Het startrak konden we voor de wind goed meekomen met de rest van de vloot wat me eigenlijk wel meeviel met een spinaker die eigenlijk iets te klein is. (spi van een waarschip 600SV)
We konden heel wat ruime rakken varen op het Markermeer.
Helaas zaten we net te ver van de finish af toen de wind wegviel waardoor we een uur later over de finish gingen dan mocht.(26 uur na start: 22u45)
Geregistreerd als zijnde niet gefinisht dus.
We hebben toch een nette 102.88 mijl neergezet.
Als we het laatste rak niet hadden gedaan hadden we 10 mijl minder gevaren en op tijd door de finish.
Gecorrigeerd hadden we bovenin het toerklassement gestaan, zo niet helemaal bovenaan.
We zijn heel tevreden.
Volgend jaar misschien weer proberen.
Maar dan eerst mijn kiel, roer en het onderwaterschip opknappen.

herkenbaar verhaal, zo gaat dat met de 24 uurs.

Sterk dat jullie meegedaan hebben. Volgend jaar weer?

Ik zat dit jaar te twijfelen en heb me niet ingeschreven. Het hele weekend spijt als haren op mijn hoofd want het was het mooiste zeilweer van de wereld.

Gr Rob

Hoi, klinkt als een uitdaging! Ben sinds kort in het bezit van een Clever 23 en ben begonnen met zomer avond wedstrijd bij onze vereniging. Merk wel dat ik nog veel moet leren over het trimmen van de boot. Daarom zou een 24 uurs race een mooie uitdaging zijn!
Wanneer vind die plaats en waar. Groet Jelle

klik hier voor link

laatste weekend van augustus, op het hele IJsselmeer.

je start op één van de starthavens, vaart 24 uur langs de rakken die opgegeven zijn, en de finisch is rond acht uur in medemblik.

grootste uitdaging: welke rakken vaar ik zodat ik precies na 24 uur varen op het juiste moment in medemblik ben.
Daarna biertje drinken in medemblik, slapen als een blok en zondag terug.

Er zijn ook starthavens bij jou in de buurt, zo uit mijn hoofd pampus.

Gr Rob