24 uurs 2013

Hallo forummers,

Voor dit jaar is de bemanning voor de 24 uurs rond. ook de planning om de Listo in een goede starthaven te krijgen is weer gelukt. Het lijkt er op dat we weer mee gaan doen.

Nog meer forumleden met dezelfde plannen?

Gr Rob

Beste Rob,

Wij waren dit weekend aan t toeren op Ij-meer en Friesland. De 24-uurs gezien. Jullie helaas niet. Lekkere windshift gisteren. Hoe is het jullie gegaan?

groet

Roy

Hallo Roy,

En als jullie toevallig afgelopen nacht in Enkhuizen lagen dan heb ik jullie gezien.

We hebben deze 24 uurs niet uitgezeild. De verwachting was 14 kn wind met een maximum van 17. Na de start stond er inderdaad zoiets, maar in de loop van de avond werd het al 20. Tegen de ochtend halve wind 23 gemeten. Nou ben ik wel gevoelig voor zeeziekte en bij dergelijk wind bouwen de golven op het IJsselmeer behoorlijk op. Een ander bemanningslid begon ook te spugen. We hebben nog tot 0900 op zaterdag doorgevaren om te kijken of de wind afnam, en zijn toen doorgevaren naar Medemblik. Paar uurtjes slaap, nummers ingeleverd en omdat de volgende dag op terugweg de wind tegen zou zijn alvast aan de terugweg begonnen. En dus in Enkhuizen overnacht.

Vandaag vanaf Enkhuizen in één lange slag naar de ketelmeerbrug, 10 kn wind, zonnetje… Perfect weer voor een 24-uurs, zou je zeggen.

Jammer, volgende keer beter.

Gr Rob

Ha Rob, jammer van je 24 uurs. Het kan flink hobbelen op Ij’meer.
Volgend jaar beter!

Nee dat waren wij niet. Wij waren dit weekend al in Lemmer en gisteren terug naar A’dam (in de regen). Vandaag terug in Aalsmeer.

Vorige week vrijdag 16-8 waren we 1 nacht Enkhuizen.

Wat de 24 uurs betreft: ik stap wel eens op op een 38 voeter of een 42 voeter X yacht. Dat is voor een 24 uurs toch wel aangenamer