onderkant bij kiel

Hi,
Aan de onderkant van de boot rondom de kiel zitten een aantal schroeven. Is dit een klepje dat ik er af kan halen ?
Ik heb nml. Water in de bilge en ik denk dat het daar vandaan komt. Dus ik wil die gaan kitten.

Gr jan

Zit rond de kiel niet de vaste ballast. En is die bevestigd met die schroeven?

Wat ikeigenlijk wil vertellen is dit.
Ik heb water in bilge en probeer er achter te komen waar het vandaan komt.
Een van de mogelijkheden is dat daar een lekkage zit.
Ik heb ook ergens gelezen dat iemand anders de oorzaak gevonden heeft. Maar kom er niet achter wat dit is.

Groet jan

Volgens mij is het toch geen klepje. maar er ziten wel zon 12 schroeven. Ik denk dat daar de kielkast aan de onderkant bevestigd zit.

Misshcien dat er door de schroeven wat doorlekt.

gr Jan

in een eerder verhaal heeft één van de forumleden vastgesteld dat de kit rond de huiddoorvoer van het gootsteentje niet goed was aangebracht. Daardoor lekte het bij deze doorvoer. hij heeft de doorvoer verwijderd, schoongemaakt en opnieuw vastgezet met nieuwe kit.
Dat is natuurlijk niet een bereklus en de moeite van het proberen waard.

Gr Rob

Het probleem wat Rob hierboven beschrijft heb ik ook gehad.

Ik had steeds water onder in het aanrechtkastje.
De doorvoer van de gootsteenafvoerslang bleek te lekken.

Ik heb de doorvoer losgehaald en het probleem is dat het gat voor de doorvoer te ruim is. De doorvoer past veel te ruim in het gat, wat eerder beweging en loslaten van de kit veroorzaakt.

Met een ruime hoeveelheid Sikaflex heb ik de boel weer vast gezet en tot op heden blijft het binnen droog.(nu zeker omdat de boot op de wal staat)

Het zelfde probleem had ik ook met de afvoer in de kuip en in de spiegel.

groeten,
Optimist

Blijft voor mij nog de interesante vraag van Jan staan, wat zit er achter die schroeven in de vloer rondom de kiel. Waarvor dienen die.
Grt bas

Ik heb even een klein stuk je open gemaakt uit nieuwschierigheid maar er zit niets onder. het is volgens mij een stukje voor de afwerking tussen de kielkast en de binnenschaal.

groeten
Optimist