motorplankje

Hi,
Weet iemand waar ik een nieuw motorplankje kan kopen ?
Gr Jan

Ik kan die wel maken. Heb je nog inspraak in de kwaliteit/prijs ook.

Gr Rob

Hoi Rob,

Wat voor materialen heb je dan allemaal ?
Ik dacht alleen hout.
Kost dat ?
heb ik dan dezelfde maat van gaten ?

Jan

Ik heb ook eens een keer een nieuw plankje gemaakt. Netjes in de D1 en D2 olie gezet van Owatrol. Ik denk nu kan ik jaren vooruit. Alleen het plankje is al weer aardig ingewatert. Zit er wel eens over te denken om er een van zwart kunststof te maken zoals je ook op nieuwe buitenboord motoren steunen ziet. Wie weet wat voor kunstof je hier het beste voor nemen kunt?

Hoi Jan,

Hout: ik heb zelf watervast multiplex gebruikt van hele goede kwaliteit, had nog een stuk liggen. Ik plak dan drie lagen op elkaar met epoxy. De buitenkant zet ik in de epoxy, en tegen inwateren en beschadigen door de BB motorbouten komt er een diagonaal geweven laag glasdoek (keeperweefsel) omheen. Dat houdt de kopse kanten van het multiplex droog. Aflakken met lak die hecht op epoxy. gaten 1 mm groter boren dan noodzakelijk en even met een pijpenrager met epoxy doorheen. Dan heb je een duur plankje wat langer meegaat dan jijzelf. Ik denk dat de kosten voor een goede kwaliteit multiplex, epoxy en weefsel op ca 50 euro komen en dan moet ie nog gelakt en in elkaar gezet.

Maar het is net wat je uit wilt geven. Je kan ook bouwmarktkwaliteit nemen: 40 mm dik, even met de bovenfrees de randjes rond maken en dan zelf lakken. Dan heb je het over een tientje materiaal.
Misschien heb je zelf nog wel een mooi stukje multiplex?

De gaten voor jouw plankje boren is een beetje listig: die moet je eerst goed uitmeten voor het boren. Zelf doen? Of even komen passen? Ik kom voor mijn werk wel richting Amersfoort.

Dat zachte kunsstof waar aquaphobia het over heeft lijkt mij ook wel interessant. Dat moet ook gewoon te boren en te frezen zijn. Ik weet niet waar dat te koop is of wat dat kost.

zou 2,5 cm dik genoeg zijn? Hier kan je er vier van maken:

klik hier

lijkt mij een beetje dun.

edit: ik heb even gebeld; dit kost 25 * 25 * 4 cm 52 euro.
ik weet niet of daar nog BTW en verzenkosten bij komen.

Vriendelijke groet,
Rob