Montage kiel

Ik ben sinds 11 dec 2010 eigenaar van een clever 23.
Nu is mijn vraag is er ergens een tekening of foto hoe de kiel hoort te zijn gemonteerd.
Mij viel op dat toen de kiel was op gehaald dat er een beschadiging in het dek( kielkast) zat.
Hoort de dwarslip van de kiel nu voor of achter het staande aluminium strip in de kielkast.
Wie kan mij daar meer van vertellen.

Groeten,

Mart van tol uit Boskoop.

De kiel moet tussen de aluminium geleiderail en de boeg glijden. (aan de voorkant dus).

Als de kiel (flink) aan de grond gelopen is, kan de plaat op de kiel verbuigen of los komen van de bouten. Daarnaast kan de kleinere plaat waar de rollen op zitten verbogen zijn. Ook dan kan het gebeuren dat de kiel achter de aluminiumrail zakt.
Tijdelijk soms te verhelpen door iemand de kiel aan de voorzijde (bij de rollen) naar voren te laten trekken. Definitief te verhelpen door platen waar rollen op zitten om te draaien (als die verbogen zijn, gemakkelijk klusje) of door plaat op kiel weer vast op kiel te zetten (een hele klus, moet de kiel eruit).

Beschadiging. Dek? Misschien is er iets in het ronde gat gestoken om de kiel te borgen in de bovenste stand ? ik doe dat ook wel, maar dan leg ik er 2 stukken hout onder om het dek te beschermen.