Bed tussen kuipbanken en kuiptafel

wie weet al lang bedacht door anderen, maar voor mij nieuw:

gebruik aanwezig materiaal uit de boot voor meervoudig doel en bespaar zo extra ballast.

Door de planken onder de zittingen van de kajuit te nemen en deze op de kuipbanken te leggen (+ de kussens natuurlijk) ontstaat een vlak naar keuze voor een comfortabel ‘zonnedek’ waar je dwars op kunt liggen. Op een van onze langere tochten is er in ieder geval één bemanningslid zeer ontspannen en gebruind aangekomen image http://home.kpn.nl/aquaphobia/afbeeldingen/forum/buttons/smileys/1.gif.

De houten platen heb ik simpel geborgd langs de rand van de kuipzit en bij de deksels van de bakskist. Door alleen een paar gaatjes in de platen te boren en er losse slotboutjes in te steken. Zo verander je niks aan je schip.

De houten driehoekige plaat onder het voorbed gebruik ik als kuiptafel. Deze driehoek past goed op het achterste deel van de kuip van mijn 1997 Clever. (ik heb een overloop voor de grootschoot, maar zonder maakt het ook geen verschil). In de houten plaat heb ik ook paar gaatjes geboord op strategische plaatsen bij deksel bakskist waardoor met 4 slotboutjes de plaat niet meer schuift.

Als iemand mij uitlegt hoe ik fotos plaatsen kan, zal ik dat als nog doen

groet

Roy